GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
Bugün de Muhsin Yazıcıoğlu İlkokulu öğrencilerini okulumuzda misafir ettik. Öğrencilerimiz hep birlikte Geleneksel Çocuk Oyunlarını oynadı. Misafir öğrencilerimiz ve öğretmenlerimize teşekkür eder her zaman bekleriz. 25.05.2023
Okulumuz öğrencileri Öğretmenlerimiz Gökhan Cemil Gürbüz ve Şeyma Acar koordinesinde Muhsin Yazıcıoğlu İlkokulu öğrencileri arasında Geleneksel Çocuk Oyunlarından "Mendil Kapmaca" oyunu oynandı. Öğrencilerimiz tanıştı,oyun oynadı.Kazanan dostluk oldu. Misafirperverliklerinden dolayı idareci ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
MENDİL KAPMACA OYUNU
Oyun öncesi bir hakem ve bir de mendilci seçilmeli.
Oyuncular iki gruba ayrılmalı
İki grup arasında en az 2, en fazla 5 metre mesafe olmalı.
Mendil kapmaca oyununun taktikleri
Mendil yakalanmadan mendilcinin etrafına çizilen çemberin içerisine girmek yasaktır. O yüzden mendilciden mendili yakalamaya çalışırken şaşırtmaca yaparak rakibin çemberin içerisine girmesini sağlayarak oyunu kazanabilirsin.
Hızlı koşmalısın.
Rakibini şaşırtacak hamleler düşünmeli ve dikkatini dağıtmalısın.
Oyun nasıl oynanıyor?
1. Öncelikle hakem, mendilci seçilen oyuncuyu ortaya alır ve onun etrafına 1,5-2 metre yarıçapında bir çember çizer.
2. Diğer oyuncular mendilcinin sağı ve solunda, arka arkaya sıraya girerler.
3. Oyunun önemli bir parçası olan mendilci durduğu yerde eline bir mendil alarak mendili yukarı doğru kaldırır ve hafif bir biçimde tutarak aşağı sarkıtır.
4. Hakem düdük çalar. Düdük sesini duyar duymaz her iki gruptan en öndeki iki oyuncu mendili yakalamak için koşar.
5. Burada amaç mendili almak ve rakibi onu ebelemeden yerine geri dönmektir.
6. Her iki oyuncu da aynı anda mendilciye yaklaştıysa birbirlerini gözleyerek mendili kapmaya çalışırlar. Bu esnada karşıdaki oyuncunun dikkatini dağıtmaya çalışabilirsin.
7. Mendili kapıp yerine dönersen grubuna bir puan kazandırabilirsin.
8. Rakibini mendil yakalanmadan şaşırtıp çembere sokarsan grubuna yine bir puan kazandırabilirsin.
9. Mendili kaptıktan sonra rakibine yakalanırsan da karşı takım bir puan kazanmış olur.
10. Her grup üyesi yarıştıktan sonra en fazla puanı alan ekip oyunu kazanmış olur.